2009. május 6., szerda

Külföldi rendszámok itthon

Már régóta ki akartam deríteni, hogy miért van tele Budapest "PA" és "ND"-s autókkal és végre sikerült Csongor segítségével. Egy autó kapcsán kerültünk kapcsolatba, végül a kérdésemre nagyon pontos és részletes választ adott, be is másoltam a levelet:

"Szia Marci!

Azért látsz Mo-on annyi passaui (PA), rosenheimi (RO), fürthi (FÜ) vagy müncheni (M)
rendszámos autót, mert ebben a négy városban vannak azok lízing cégek, akik magyarokra specializálódtak. Ezek között a lízing cégek között van nem is egy tiszta magyar tulajdonú.
München azért inkább kivétel, mert ott sok magyar állampolgár német cégének (kft-k) van székhelye.
  1. Nem vizsgálódik ezért az APEH, hogy milyen forrásból van a jövedelem a luxus autóra, amit egy új autó vásárlása esetén Magyarországon megtehet és gyakran megtesz.
  2. Így kerülik ki a regadót, ami szintén komoly összeg.
Az amerikai, lichtensteini és a svájci rendszámok szintén ugyan erre a történetre épülnek. (Az amerikai és lichtensteini rendszámosak nem lízingeltek)"

Az "FL"-es rendszám volt az első a regisztrációs adó kikerülésére szolgáló megoldás, majd jött a Floridai rendszám, közben pedig elszaporodtak a németek is.
Spottolás szempontából ez annyit jelent, hogy ha látunk egy ilyen rendszámos autót és nem sikerül lefotózni, akkor nem kell nagyon búsulni, mert valószínűleg Magyar, később még megtalálhatjuk. :)

A Karner-csoport autói itthon

A Karner-csoport egy cég, amely luxusautó forgalmazásával foglalkozik. Valamilyen okból kifolyólag gyakran járnak Magyarországra, gondolom üzleti célból. Ilyenkor elég jó autókkal érkeznek. Volt már itt mattszürke Galardo Superleggera, Aston Martin DBS és az alábbi két autó:
A cég rendszámai az "SKGA" és az "MD" betűkkel kezdődnek, de volt már, hogy mindkét rövidítés szerepelt már a rendszámban: DBS II . Az "SKGA" gondolom olyan, mint nálunk a "WUP", tehát egy cég egyedi rendszámai.
Mindig a Meridienben szálltak meg eddig és általában csak egy éjszakát voltak, ezért sok szerencse kell, hogy elkapja valaki az autójukat, mert a Kempinski garázsban előszeretettel elbújnak.
Nylonnak (DHC) és Ironnak (California) most szerencséje volt, sikerült két durva autót elkapniuk. A Phantom Drophead Coupé-t csak Nylon látta reggel, amikor suliba ment. A Californiát Csokinak is sikeült elkapni, de Iron képei lettek a legjobbak szerintem, az első nagy fogása volt az új gépével. A garázsos képe jelenleg 34 "kedvencnél" tart, ami kiemelkedő.
A Ferrarit más nem is látta, pont azért, mert lement a garázsba este, az érkezése után, azután valószínűleg reggel meg mentek is el vele...
Remélem ezzel is jönnek majd hozzánk és sikerül majd elkapni valakinek (köztük nekem is):

Magyar Alpina Monacoban

Nézegettem a napi frissítéseket Autogespoton és ezt találtam: Alpina D3 Touring. Ismerős volt a rendszám, ezért megnéztem a galériám és kiderült, hogy ez nekem már megvolt Pesten:Nem is gondolná az ember egy Alpina láttán, hogy biztos Monacoban voltak vele nyaralni, de, mint kiderült mégis. Igaz még jócskán előszezonban, ugyanis áprilisban látták a kocsit. Jó látni, hogy hazánk fiai is eljutnak Monacoba, mint ez a példa is mutatja!

2009. május 5., kedd

Spottolási útvonal

Megosztom veletek, hogy merre szoktam menni, amikor spottolok:


Spottolási útvonal nagyobb térképen való megjelenítése

Metróval szoktam érkezni a Deák térre, a Meridien- Kempinski párost nézem meg először. Utána elsétálok a Roosevelt térig (a 16/105-ös busz opcionális), ahol végignézem a hoteleket, majd beállok a "spotthelyre". Itt szoktam várni, ameddig időm engedi, de közben van, hogy teszek egy kört az Andrássy-n (az Oktogonig és vissza), vagy busszal átmegyek a Dérynéhez. (ezeket nem tüntettem föl, mert nem rendszeresek, csak az alap útvonalat jelöltem)
Nem ez az egyetlen jó út, sok autót lehet találni a Körúton, vagy a budai hegyekben, de azok a helyek kisebb "sikerességi mutatóval" rendelkeznek!

2009. május 4., hétfő

Tuningshow

Lamboboy barátomtól megtudtam, hogy mikor és hol mennek el a rendezvényről a kiállítók, ezért kimentem és lefotóztam majdnem az összes kiállított autót! Sajnos az időpont nem kedvezett annyira, mert a lemenő nap szembe sütött, egy idő után meg már nem sütött. Azért elég jó fotókat sikerül csinálnom, főleg a sportautókat fogom bemutatni, a tuning-gépek nem érdekeltek annyira.
Nagyon sok amerikai autó volt, sok Mustang, Corvette és egyéb típus jött ki a kapun. Mustangból 6-7 darab is volt:Corvette-ből egy érdekeset emelnék ki, amely flip-flop fényezésű volt. Én azt hittem először, hogy két autóról van szó, mert egyesek fotóján barna volt, míg másokén zöld. Majd, amikor élőben láttam akkor derült ki, hogy a fényezés csapott be.Még egy nagy amerikai sportautóikon képviseltette magát, mégpedig a Dodge Viper. Két SRT-10-es kabrió is ki volt állítva. A gyorsulásokra átépített tréleren hagyta el a kiállítócsarnokot, mg a másik saját lábán távozott. (Szlovák rendszámos, de elvileg magyar, nemrég láttam az Andrássy-n!)
Az Angol-versenyvonal képviselői is részt vettek a rendezvényem, amelynek a nevét nem érzem teljesen helyénvalónak. (egy SLR nem tuningautó, hanem sportautó, csak sokan egybemossák a két kategóriát, nagyon helytelenül!)
Volt Morgan, Lotus és nem angol, de hasonló feelinget hozó Wiesmann is. Morganból kettő volt, de csak az egyiket tudtam lefényképezni. Az Aero 8 megvan, egy 4/2-est viszont nem láttam.
Lotusból egy Elise volt, amely rendesen át lett építve. Teljesen kikönnyítették, matt fényezést és versenycsíkot kapott. (a motorról nincs információm) Tréleren vitték el, elég durván álltak föl vele...A Wiesmann nagyon érdekes volt, előtte még nem láttam ilyet, pedig több Magyar van már, mióta megnyílt a kereskedés. Vérbeli sportautókból sem volt hiány, a kiállítottak nagy része magyar votl! Az SLR, a Gallardo Spider és az Atom is magyar, igaz az SLR szlovák rendszámos, az Atomon pedig még nem volt.
Az SLR-ről és a Gallardo Spiderről még hallhattok tőlem, de ez még titok, csak terv szinten létezk, majd meglátjuk. :) Addig Pssszt!
Nem gondoltam volna, hogy a z SLR lábon fog elmenni, pedig így volt. Szép sorozatot lőttem róla, ez volt az 5. utcán látott SLR-em!A Gallardo Spidert már régóta üldöztem, de mindig este járkált a belvárosban, azóta sem kaptam még el. Itt sikerült lefotóznom. (kezdett sötétedni, a hátulja már bemozdult)Az Ariel Atom nagy durranásnak számít hazánkban, ez az első darab. ITT kaphatok több információt róla. A számadatokelég meggyőzőek: 2,9 mp (!) alatt van százon és 240 km/h a vége (elektronikusan korlátozva), midez egy 300 lóerős Honda motor segítségével.A Porschék közül elég keveset sikerült elkapnom, de a lényegesek azért megvannak. Két tuning Cayenne is volt, abból a durvább nincs meg, a másik meg nem olyan érdekes. A 911-esek köül viszont két érdekes darab is meglett, az egyik a Hungaroring 911 GT3 CUP-ja: a másik pedig egy O.CT Tuning által tuningolt 911-es: (ami a honlapon lévő kinézet óta tovább módosult)
A sokak által kedvelt tuning-sportautó három generációja is képviseltette magát, sajnos a legújabb nem volt kiállítva. A Skyline-ról van szó, amiből R32, R33, R34 is volt, de R35-öt nem láttam. Az R32 magyar, az R33 angol rendszámos (nem tudom honnan jött), az R34-es pedig Bécsből látogatott hozzánk. (furcsa, hogy a rendszámán egy Honda tuningcég neve állt.)
Az autók időrendi sorrendben:

R32: R33:R34:Sokan mondták, hogy nem volt olyan jó a show, a kiállítók standjai nem voltak elég látványosak és a programok sem voltak elég izgalmasak. Ezt a nézőszám is igazolta, nagyon kevesen látogattak ki a rendezvényre. Pedig nemzetközi cégek is részt vettek rajta (például ABT stand is volt), de úgy látszik a válság itt is éreztette hatását.
Reméljük jövőre még jobb lesz, tudósítás arról is várható!

2009. május 3., vasárnap

British Racng Green FL-es DB9-ek

A mai nap kiderült, hogy 3 kinézetre egyforma Aston Martin DB9 járt már Magyarországon. Szerintem nem véletlen a dolog, mert a rendszámok is nagyon hasonlóak.
Még tavaly nyár végén láttam ezt a Roosevelten, nagyon örültem neki, mert sötét felni volt rajta ezzel a szép és nem túl gyakori színnel kombinálva:
Majd idén télen láttam egy másikat, amire persze azt hittem, hogy az előző, de a felniből, majd a rendszámból kiderült, hogy másikról van szó:A napokban Mufracsek látta a legújabbat egy LP640 és egy 360 Spider társaságában. Persze én azt hittem, hogy az előzőleg látott kettő közül az egyik, erre kiderült, hogy 3 van.
Emelkedő számsorrendben láttuk őket, remélem jön majd egy nagyobb rendszámú is, de csak miután a legújabbat már elkaptam.