2009. május 22., péntek

James Bond-os álca?

Sikerült lefotóznom egy fekete Z8-ast, de valami nem stimmelt vele kapcsolatban. Ismerősnek tűnt valahogy, de csak később ugrott be, hogy a rendszámát egy másik Z8-on láttam még Forma 1 alatt.
Nem tudom eldönteni, hogy át lett-e festve a kocsi, vagy új autót vett és átrakta a rendszámát. (ennyiből nem is lehet eldönteni)
Ha valaki megtud róla valamit, írja meg kommentben!

Félsiker

A sikeres felével kezdem, két nap alatt 3 Lamborghini Gallardo Spydert sikerült lefotóznom. :) A rossz hír viszont az, hogy amikor épp az egyik Gallardo-t fotóztam, tőlem 3 sarokra a Svéd Lamborghini klub két LP640-nel és egy Gallardo-val ment el...

Csütörtökön kinéztem, hátha meglesz a "babakék" Gallardo, de nem volt ott, helyette viszont ráakadtam egy szintén új feketére:Másnap Mufracsek írt 12 felé, hogy a Meridien előtt van a "BULL", de én csak fél 5 felé tudtam kimenni. Szerencsére ott volt még, sikerült lefotóznom, gyönyörű ebben a színben:Ez a kép 16:36-kor készült, Gecsot, Bence és Nylon 16:37-kor ilyen képeket lőtt az Intercontinental mellett:Ha kicsit hamarabb kiérek, akkor rég a Roosevelten lehettem volna és akkor meglennének nekem is... Egy éjszakát voltak itt, ezért nincs sok esély, hogy meglegyenek még.
Öten beszélgettünk még kicsit, majd Nylon elindult haza, vesztére. Öt perc múlva ugyanis egy narancs Gallardo Spyder ment el a Roosevelten, Diamond Race-es matricával az orrán.
Itthon kiderült, hogy a fehér német Gallardo Spyder is járkált ma, arra is esély lett volna. (1 képem van róla régebbről)

Így összesen 6 Lamborghinit lőhetett volna az, aki nagyon szerencsés. Bence és Gecsot 5-öt láttak belőlük, Nylon 4-et, Én, Gaben és Zo 2-t.
Vicces, hogy egy nap alatt annyi Lamborghinit lőhettem volna, mint tavaly összesen, (kis túlzással) de idén már így is többet láttam, mint tavaly.

2009. május 17., vasárnap

Nemzetközi Sportautótalálkozó Brno (09. 05. 16.)

6-kor indultunk Brno-ba, hogy a nyitásra odaérjünk. Szerencsénk volt a forgalommal, fél 10-re ott is voltunk. Sajnos az idő egész nap nagyon rossz volt, mint kiderült itthon viszont sütött a nap. Ez nem zavart minket, esőben is fotóztunk, a gépem jól bírta a megpróbáltatásokat, igaz féltettem szegényt, mert 3 napja szabadult a szervizből.
15-én Balázs kapott egy autólistát a várható autókról:
Ez papíron nagyon jól hangzott, de a rossz idő miatt az autók töredéke volt csak kint. Ez viszont nem jelentette azt, hogy unatkoztunk, ugyan is a "kemény mag" azért jelen volt, csak mondjuk nem 38 Porsche 996/997 Turbo volt, hanem 15.
Ha már a Porschéknál tartunk, akkor meg kell említeni, hogy a kint lévő autók nagyon durvák voltak, szerintem az egyik leggyorsabb autó a Formula 3000-es kocsit leszámítva egy GT2-es volt.
Személyes kedvencem egy GT3 RS volt, amely narancssárgában pompázott, ez illik hozzá a legjobban:
A Formula 3000-es autó nagyon durva volt. Olyan hangorkán kísérte a célegyenes végén, hogy beremegett az ember mellkasa. Majdnem meg is süketültem, amikor közvetlenül mellettem tiltásig forgatták a boxban...
A versenyautók mezőnyét képviselte egy GT3-as Ford GT40. Szintén iszonyatosan jól ment a pályán, de annyira nem fogott meg. Az utcára is alkalmas versenyautók viszont annál inkább.
Volt jópár KTM X-Bow, Ariel Atom és Caterham is.
Arielből elvileg mindhárom generáció képviseltette magát, viszont a 3. széria nézett ki a legjobban a hatalmas szárnnyal.
A Caterhameket állva le sem fényképeztem, mert úgy nem mutatnak jól, viszont a pályán annál inkább lenyűgöztek.
X-Bow-ból 3 volt, egy utcai, viszont a másik kettő versenyre felkészített változat volt. Az egyikben még beépített hidraulikus emelő is volt.
Sokan hatalmas szervizautókkal érkeztek, sok gumi, szerszám és alkatrész volt náluk, viszont nem mindenkinek jutott hely a boxokban, ezért volt aki a parkolóban szerelt:
Egy számomra elég ismeretlen autómárka, a K1 is megjelent, rögtön 4 autó is volt kint. Mint kiderült "nem is olyan drága", 15 millióért már kaphatunk egy alapváltozatot, igaz a versenyverzió jóval drágább. Két fehér, egy sárga és egy narancsszínű volt kint, érdekes színfoltjai voltak a találkozónak:
Ezzel ellentétben a jól ismert típusok is szép számmal kijöttek, R8 és GT-R nagyon sok volt, egy idő után nem is tudtam követni, hogy melyiket láttam már és melyiket nem. Egy adag R8:
Volt viszont egy autó a parkolóban, amiből nem csak a pályán, de egész út alatt csak ezt az egyet láttuk, nagyon meg is becsültük azt az egy darabot, íme:
Biztos azért jött ki a találkozóra, hogy megnézze, hogy milyen autót is érdemes venni...
Más érdekes szerzetet is láttunk a pályán, egy fanatikus Ferrari rajongó nővel (!) is találkoztunk, aki Ferrarival érkezett és a másik kedvencét is "Ferrariasította":
Őrülteket szép számmal láttunk a pályán, volt aki a szakadó eső ellenére is GG Quad-dal érkezett:
Az őrültek sorát folytatva az az ember sem maradhat ki, aki kézifékkel fordult meg a VIP-parkolóban egy vadi új Challenger SRT-8-cal: (sajnos pont rossz fillanatot kaptam el)
Az egyik kedvenc autóm is jelen volt, nagyon meglepődtem, amikor megláttam. A Wiesmann MF5 GT-ről van szó, amelyben az M5 V10-es motorja van, brutális járgány:
A következő autó Magyarországon is járt már, de itthon lemaradtam róla. (egy rallyn volt, a Műegyetem környékén szálltak meg ) Gyönyörűen át lett építve, LP640 lámpák, fóliázás, a felnik. Az egyetlen kifogásolható részlet a kipufogó. Az LP640-ét próbálja utánozni, de nagyon sorjásan volt összehegesztve.
Egyetlen autót hagytunk ki, sajnos pont egy LP640 Roadstert. Épp a paddock tetején voltunk, amikor megjelent. Föntről nem tudtuk lefotózni, mert ellepte a tömeg, ment egy kört és el is tűnt.

A legdurvább 3 autót a végére hagytam, nem véletlenül. Ezek annyira kilógtak a töbi autó közül, hogy külön kell velük foglalkozni.
Sajnos a legnagyobb esőben érkezett meg az a ritkaság, amely már jócskán több, mint 10 éves, de mindenki megbámulta.
XJ220-asról nem nagyon láttam még nyitott lámpás képeket, ezért örültem, hogy pont az érkezésekor értünk oda és még nem csukta be. Sajnos nagyon vizes lett a lencse, ezért foltos a kép...

Később mászkáltunk a tömegben, amikor észrevettük, hogy nagy a mozgás az elkerített, tényleg csak VIP-ek számára fenntartott parkolóban. Odamentünk és elállta lélegzetünk. Egész nap ott állt egy sárga Scuderia és egy F430 Challenge, de érkezett melléjük egy Carrera GT és egy Veyron! Persze rögtön indultunk, hogy lefotózzuk, de ugye csak a kerítésen kívül mozoghattunk, ami azért volt rossz mert körbeállták az autók és mindíg kitakarták. Balázs kitalálta, hogy fölmegy a paddock tetejére és fölülről elkapja. Később én is fölmentem oda, de nem hagytam annyiban a dolgot. Az elkerített részt meg lehetet közelteni a boxok felől is, de mindenhol őrök álltak, kérték a VIP belépőt. Sikerült a tömegben odasodródnom a bejárathoz és amikor nyílt az ajtó rögtön kattintottam. Sajnos nem lett jó a kép és az őr is észrevett. Odajött és elkezdett csehül kötözködni velem, mutatta, hogy menjek innen. Ekkor vettem észre, hogy a box felfelé nyíló ajtaja alul résnyire nyitva van, ezért rögtön hasra vágtam magam és alulról lőttem egyet. Az őr látta, hogy nem tud mit kezdeni velem, ezért csak legyintett, amikor elindultam kifele, nem piszkált tovább. A tetőről lőtt képem:
MC12-es Maserati, Enzo és Pagani is be volt ígérve, ezért szomorúak voltunk, hogy az indulás előtt még egyik sem érkezett meg. A kapunál viszont változott a dolog. Épp kihajtottunk volna kocsival a kapun, amikor begurult az Enzo egy LP560-nak átépített Gallardoval együtt. Persze rögtön ugrottunk ki a kocsiból és rohantunk fotózni. Ekkor jött még csak a meglepetés!
Az Enzo elindult be a pályára, amikor szembe jött vele a Veyron! Azt hittem rosszul látok, mivel a háttérben a Carrera GT orra is megjelent a kanyarban. Nem érdekelt semmi, futottam, hogy legyen combo képem is. A Veyron meg is lett az Enzo-val, de a Carrera GT takarásban van a képen:
Életem egyik legdurvább képe ez, az viszont biztos, hogy a legdurvább combo-m, pedig Pesten is alkottam mostanában.
Ezután nagyon jó hangulatban indultunk haza, igaz mindannyian fáradtak voltunk. Hatalmas élménnyel gazdagodtunk, nagyon jó napot zártunk, a körülményekhez képes jó képeket csináltunk, szóval minden úgy alakult, ahogy terveztük.

(Azok az autók, amelyek a cikkből kimaradtak megtekinthetőek majd ITT! A képeket folyamatosan dolgozom föl. )