A FIA GT volt a nyáron tervezett utolsó programom. Hosszú és fárasztó volt, de élményekkel tele mentem haza a verseny végén.
Már pénteken is kijutottunk a pályára a 0. napra, amikor a csapatok kipakolnak és az autókat vizsgálják át. Nem bántuk meg, hogy kimentünk, mert közelről és nyugodt körülmények között tudtuk megnézni az autókat.
Vicces képek is születtek, mivel a pálya Suzukijai is jártak a boxban, kontrasztot képezve a GT-autókkal:
A kerékcsere gyakorlásokat is megnéztük, az egyiknek még a részesei is lettünk. A Ferrari csapat próbált minél többet lefaragni az időből, a kapkodás eredménye az lett, hogy a kereket tartó gyűrű lerepült a sűrítettlevegős-csavarhúzóról és elgurult a boxutcában. Én mentem utána és hoztam vissza nekik.
Gaben videózta is a kerékcserét:
Aznap nem mentek az autókkal, egy Saleent túráztattak csak a boxban. Másnap már nyolckor a pályán voltunk, mert kezdődtek az időmérő edzések. Ekkor már hivatalosan, akkreditált fotósként vettem részt a rendezvényen, így sokkal több rálátásom volt a dolgokra, mindenhol ott lehettem, ahol valami érdekes történt. Még a bejáratnál lőttem ezt a képet, nagyon megtetszett:
Bejutva rögtön a Wiesmann-okkal kezdtünk, a felvezető autó és a Safety car is is a boxban állt, valamint egy harmadik autóval is képviseltette magát a gyár. A két nap során mindhárom autóról születtek jó képek:
A 3 autó közül kettőben ülhettem is. Nagyon kellemesek, igaz kevés a hely bennük, de el lehet férni. Fotók is születtek rólam az autókban:
Az időmérő kétszer 80 perces volt, ezalatt az idő alatt végig a pályát jártuk, több helyről is fotóztunk. Egyik kedvenc helyem az aquaparkkal szemben van, jó hátteret biztosít az autóknak:
Az időmérő alatt is voltak csaták és lekörözések, ilyenkor is jó képek születhettek:
A Maserati MC12-esek nemcsak formájuk miatt érdekesek, a pályán a kipufogóból jövő lángcsóvák miatt is látványosak voltak:
Nehezen hagytuk ott a pályát, de pihenni is kellett, mert másnap a versenyt kellett végigfotózni. Reggel a Wiesmannok helyett a felső parkolóban lévő Maseratisokat jártam végig, igaz a nagy tömeg miatt nem lettek olyan jók a képek. Előd-utód, alap és sportváltozat is képviseltette magát:
A verseny előtt Race-taxi volt, sokan mehettek a Wiesmannokkal és a GT3 CUP Porschéval. Nekem végül nem sikerült bejutni, de legalább ültem bennük. Az MF5-öst le is kaptam a pályán:
Majd elkezdődött a verseny! A rajtot a célegyenes végéről néztük, az első kanyarban kisebb-nagyobb lökdösődéseken kívül nem volt baleset:
A verseny közben a kerékcserék jelentettek plusz izgalmat, sajnos nem engedtek be, de a tetőteraszról végignéztem őket. Ma is fotóztunk a pályán, de nem voltam annyit lent. Ez persze nem jelenti azt, hogy nincsenek jó képeim a futamról:
A leintés előtt még mesze voltunk a célegyenestől, de muszáj volt lefotózni a pályán lévő egyetlen Lamborghini-t:
Kockászsászlós képeim nem lettek, de a pályán is volt téma bőven a leintés után:
Az autók beérkezésére viszont már ott voltunk a boxnál, a pódium alatt, a díjátadót is sikerült végigfotózni. Mint kiderült, a nemzetközi tévés közvetítésben is látható voltam. :)
Izgalmas volt végigkövetni a versenyt, médiásként sokkal jobban látni az eseményeket. Nem tudni mikor lesz itthon legközelebb verseny, mert most is Bukarest helyett volt itthon, viszont ha lesz mindenképp kimegyek!