2009. május 4., hétfő

Tuningshow

Lamboboy barátomtól megtudtam, hogy mikor és hol mennek el a rendezvényről a kiállítók, ezért kimentem és lefotóztam majdnem az összes kiállított autót! Sajnos az időpont nem kedvezett annyira, mert a lemenő nap szembe sütött, egy idő után meg már nem sütött. Azért elég jó fotókat sikerül csinálnom, főleg a sportautókat fogom bemutatni, a tuning-gépek nem érdekeltek annyira.
Nagyon sok amerikai autó volt, sok Mustang, Corvette és egyéb típus jött ki a kapun. Mustangból 6-7 darab is volt:Corvette-ből egy érdekeset emelnék ki, amely flip-flop fényezésű volt. Én azt hittem először, hogy két autóról van szó, mert egyesek fotóján barna volt, míg másokén zöld. Majd, amikor élőben láttam akkor derült ki, hogy a fényezés csapott be.Még egy nagy amerikai sportautóikon képviseltette magát, mégpedig a Dodge Viper. Két SRT-10-es kabrió is ki volt állítva. A gyorsulásokra átépített tréleren hagyta el a kiállítócsarnokot, mg a másik saját lábán távozott. (Szlovák rendszámos, de elvileg magyar, nemrég láttam az Andrássy-n!)
Az Angol-versenyvonal képviselői is részt vettek a rendezvényem, amelynek a nevét nem érzem teljesen helyénvalónak. (egy SLR nem tuningautó, hanem sportautó, csak sokan egybemossák a két kategóriát, nagyon helytelenül!)
Volt Morgan, Lotus és nem angol, de hasonló feelinget hozó Wiesmann is. Morganból kettő volt, de csak az egyiket tudtam lefényképezni. Az Aero 8 megvan, egy 4/2-est viszont nem láttam.
Lotusból egy Elise volt, amely rendesen át lett építve. Teljesen kikönnyítették, matt fényezést és versenycsíkot kapott. (a motorról nincs információm) Tréleren vitték el, elég durván álltak föl vele...A Wiesmann nagyon érdekes volt, előtte még nem láttam ilyet, pedig több Magyar van már, mióta megnyílt a kereskedés. Vérbeli sportautókból sem volt hiány, a kiállítottak nagy része magyar votl! Az SLR, a Gallardo Spider és az Atom is magyar, igaz az SLR szlovák rendszámos, az Atomon pedig még nem volt.
Az SLR-ről és a Gallardo Spiderről még hallhattok tőlem, de ez még titok, csak terv szinten létezk, majd meglátjuk. :) Addig Pssszt!
Nem gondoltam volna, hogy a z SLR lábon fog elmenni, pedig így volt. Szép sorozatot lőttem róla, ez volt az 5. utcán látott SLR-em!A Gallardo Spidert már régóta üldöztem, de mindig este járkált a belvárosban, azóta sem kaptam még el. Itt sikerült lefotóznom. (kezdett sötétedni, a hátulja már bemozdult)Az Ariel Atom nagy durranásnak számít hazánkban, ez az első darab. ITT kaphatok több információt róla. A számadatokelég meggyőzőek: 2,9 mp (!) alatt van százon és 240 km/h a vége (elektronikusan korlátozva), midez egy 300 lóerős Honda motor segítségével.A Porschék közül elég keveset sikerült elkapnom, de a lényegesek azért megvannak. Két tuning Cayenne is volt, abból a durvább nincs meg, a másik meg nem olyan érdekes. A 911-esek köül viszont két érdekes darab is meglett, az egyik a Hungaroring 911 GT3 CUP-ja: a másik pedig egy O.CT Tuning által tuningolt 911-es: (ami a honlapon lévő kinézet óta tovább módosult)
A sokak által kedvelt tuning-sportautó három generációja is képviseltette magát, sajnos a legújabb nem volt kiállítva. A Skyline-ról van szó, amiből R32, R33, R34 is volt, de R35-öt nem láttam. Az R32 magyar, az R33 angol rendszámos (nem tudom honnan jött), az R34-es pedig Bécsből látogatott hozzánk. (furcsa, hogy a rendszámán egy Honda tuningcég neve állt.)
Az autók időrendi sorrendben:

R32: R33:R34:Sokan mondták, hogy nem volt olyan jó a show, a kiállítók standjai nem voltak elég látványosak és a programok sem voltak elég izgalmasak. Ezt a nézőszám is igazolta, nagyon kevesen látogattak ki a rendezvényre. Pedig nemzetközi cégek is részt vettek rajta (például ABT stand is volt), de úgy látszik a válság itt is éreztette hatását.
Reméljük jövőre még jobb lesz, tudósítás arról is várható!

Nincsenek megjegyzések: